måndag, december 04, 2006

They'll tell you everything you wanted someone else to say

Alex tycker att jag klämde på bra när jag var i skolan hela två timmar idag. Han tycker att den svenska skolan har otroligt korta dagar och många håltimmar, skönt tycker jag. Samhällslektionen gick hyfsat snabbt. Lisa satt och pillade mig i håret så jag blev trött, föll in i mysstadiet och kopplade därmed bort allting som min lärare sa'. Efter skolan hämtade jag mina småbrorsor som hade hotat mig med döden om jag glömde bort det. (Det har nästan hänt, Lisa påminnde mig i sista sekunden att jag hade glömt dom.) Hemma började jag läsa Stagnelius. Vissa saker han skriver är rätt söta men för det mesta är det flumm och jag undrar vad han gått på medan han skrev.
När mamma kom hem var det dags att gå på julspel. Min lillebror gjorde bra ifrån sig trots att han var lite klen i sångerna. Inte alls som storasyster sin. Johan smällde i sig 5 lussebullar, jag slutade på blygsamma 3. På hemvägen försökte jag föra en annorlunda konversation som bryter helt mot Lundbergs reglerna. Det funkade inte, han är precis som jag. Vi snackar inte om känslotjafs, i alla fall inte rakt ut...

Inga kommentarer: