tisdag, december 12, 2006

Mer jul, ge mig, mer jul

Min studiemotivation ligger på noll. Jag har mer än nån'sin att göra men ändå ligger den på noll. Vetskapen om att det faktiskt går att plugga till ett prov dagen innan och ändå få MVG har gjort mig till en lat jävla soffpotatis som panikpluggar sista kvällen innan provet och glömmer allting dagen därpå. Nu när teoriprovet ska skrivas nästa vecka så kommer inte den taktiken att funka. Jag måste läsa mer än kvällen innan. Hur finner man motivationen till att lära sig om lastning?
.
Imorse vaknade jag två minuter före väckarklockan. Sånt ger en ångest, när man fortfarande är sjukt trött, hoppas på att det är mitt i natten men inser att man strax måste gå upp. Jag lyckades komma iväg till skolan idag också. Även om jag fortfarande funderar på att skippa alla tisdagar för resten av året. På engelskan fick vi göra vad vi kände för. Jag, Lena och Sofia pluggade "english in use" inför CAE-provet imorgon. Jag blev nervös idag. Det är som Nalan säger: "Jag hinner bara bli nervös dagen innan, innan dess har jag så mycket annat att tänka på."
Sen hade vi fysik. Thomas har nog insett att klassen inte är så bright som han en gång hade hoppats. Vi räknade uppgifter på tavlan och jag förstod. Gitter is the shit!
På lunchen kutade jag och Sofia till akademibokhandeln och handlade kuvert till diplomen och proviant till samhällslektionen på esspressohouse. "Thank god for the coffeecard!"
5 minuter sena kom vi inflåsandes på samhällslektionen som spenderades med att diskutera nyheter. Rätt kul för en gångs skull. På 40 minuters rasten därefter gick jag in i infoteket och tänkte spela "bitch" men min skola är dum och har spärrat den adressen så jag gick in på pednet istället. Jag hade fått mail från Martin Gustavsson (biträdande rektorn som jag alltid är inne hos och gör ändringar bland kurser och schemat). Han önskade mig grattis på födelsedagen och det var bara jätteskumt.
På religionen snackade vi om Buddhism. Lisa och jag kom i en fight om att jag hade skrivit "bajs" på hennes papper och den slutade i tårar...av skratt. Jag och Sofia fick största skrattattacken på länge och det var bara hysteriskt kul.
Efter skolan gick jag och Christoffer "Katten" Andersson till körskolan och pluggade teori. "Man ska inte ha glasögon på sig när man sitter på en plats där det finns krockkudde."
.
Innan lovet har jag följande kvar att göra (kan tilläggas att det är 7 skoldagar):
  • Engelska cae-prov
  • Svensktal
  • Fysik B-test
  • Psykologiprov
  • Danska inlämningsuppgift
  • Teoriprov
  • Religionsprov
  • Handla julklappar

Nu ska jag skiva klart mitt tal till svenskan om "den moderna människan" och läsa om fordon. Sedan är det Ugly Betty och imorgon ska jag köra landsväg i totalmörker klockan kvart i 5 efter en hel dag av engelskprov. Give me a break!
Cheers!

1 kommentar:

Martin sa...

Intressant.