måndag, december 18, 2006

Jag förstår bara det som är vårt

Imorse väcktes jag onaturligt tidigt, halv 7. Masade upp vid tio i 7...Tjugo över 8 satt jag på körskolan och plågade alla genom att ställa pinsamt dumma frågor. Efter att ha gjort några övningsprov promenerade jag till gustav och tog bussen till värnhem, vid värnhem bytte jag till en mongo-buss där varken ljudet eller dom grejerna där hållplatsen ska stå så jag var vilse. Råkade lyckligtvis hoppa av på rätt plats tack vare att några killar sa "ja, det här är industrigatan" jag flög upp och ut genom dörren. Jag gick vilse i Malmös horkvarter. Jag fick ringa mamma som skulle guida mig men jag lyckades hitta själv. Kutade upp till vägverket som låg på tredje våningen. Slängde mig in i en fotoautomat, stelfrusen om händerna och med håret åt alla håll. Det är ändrat så bilderna där man ska sitta och visa örat är fel. Jag fick sitta rakt fram. "Nu är det 3 sekunder tills vi fotar...tre, två, ett" *poff* Jag fick välja mellan tre bilder men det var som att välja om jag ville ha en bild där jag såg mongo ut, jättemongo ut eller katastrofaltmongo...Jag ser alltså jättemongo ut på bilden till mitt blivande körkort. Efter att ha brottats med fotoautomaten skulle jag anmäla mig i receptionen. Skulle skriva min namnteckning och nu när fotot blivit en sån besvikelse kan man ju tycka att namnteckningen ändå skulle få bli snygg, icke! Jag misslyckades totalt och tänkte be tanten om jag kunde få göra om men jag vågade inte då detta förmodligen anses vara extremt töntigt. Satt och väntade på att få göra provet, nervöst flinande åt en liten flicka som sprang runt och terrade sin pappa. När vi kom in i rummet som liknade en skol-sal fick jag dator nummer 13! Jag ville dö. Efter 18 minuters klickande var jag klar med provet. Tvekade i ca 5 minuter huruvida jag skulle trycka på "Rättningsknappen" eller inte. Tryckte...Godkänd! 59/65 varav 52 var godkänt, helt okej ändå. Godkänt som godkänt liksom. Efteråt ringde jag min körlärare och var bara jätteglad. Skuttade tillbaka till gatan med alla prostituerade. Väntade på bussen. Insåg att den gick nästan förbi skolan. Hade samhäll i ca 30 minuter. Det var okej, jag hade ju klarat teorin. 15:05 skuttade jag vidare in på körskolan, där stod det att jag var godkänd. Sedan skuttade jag till bilen och hade körlektion. Där skuttade jag inte. Jag satt och fokuserade på motorvägen och på landsvägen och i staden och när jag fickparkerade. Det känns så nära nu!
.
Imorgon har jag religionsprov, så jag har slutat skutta. Jag har inte läst och jag kan ingenting. Jag kommer behöva plugga efter klockan 9 för första gången i hela mitt liv. Orka det.

2 kommentarer:

Martin sa...

Grattis, eller nåt.

Anonym sa...

skutta inte innan shanga är över, lr vad de tnu hette:P