söndag, december 24, 2006

Min jul ska vara kul

Så har det hunnit bli julafton också. Ludde frågade mig om jag var sjuk när jag gäspade för femte gången vid matbordet. Det är märkligt att ju mer jag sover destå tröttare blir jag. Hur som helst, julaftonen var mysig...Vaknade runt 12, åt frukost. Gled runt och tittade på film men småbrorsorna. Spelade lite ps2. Klockan 3 var det dags för Kalle. Hela familjen övergav mig tillslut, jag var den ända trogna tittaren in i det sista. Svikare!
Klockan 4 dök kusinerna, farmodern och Hannah upp. Vi fick lära Hannah lite svenska jultraditioner och jag introducerade julmust (trodde jag). Efter öl och vin blev det dags att leka "vem är jag"-leken. Upp med post it's lappar i pannan och gissa vem man är: "Am I alive?" "Yeah...well...kind of." Jag kom inte sist i alla fall, lyckades lista ut att jag var "father x-mas" efter ett antal rundor. Därefter knallade han in himself. Paket utdelning, danke shön! Jag är nöjd och glad. Efteråt lyckades mamma tappa en tekanna på mig så jag skar upp halva fingret och det typ sprutade blod. Nice! Fika och te i en annan tekanna. Johan och jag beundrade våra fina paket vi gav varandra. Tävling i kreativ inslagning. Jag slog in hela hans paket i post it's-lappar och han la' en penna i ett rör till mig. På pennan hade han klistrat en lapp där det stod följande:
"Kära Jenny, tyvärr blev det inte så mycket i år. Här får du i alla fall en grön penna som jag stulit av dig. (Du behöver förresten en ny). Om du vill ha din riktiga julklapp så får du be mig snällt." Han är så...ahrg. Därefter lekte vi med julklapparna och tittade på film. Nu är jag trött och imorgon blir det utgång.

CYDWBY!

Inga kommentarer: