fredag, december 01, 2006

Ska vi trycka på "sladdknappen" och sladda lite?

Imorse gick jag upp sinnessjukt tidigt. Klockan tio över fem ringde min väckarklocka och det var mörkt. Det kändes som att gå upp mitt i natten. Cyklade till körskolan där Christoffer var först på plats. Skämtsamma killen nummer ett satt i receptionen och undrade om jag hade stövlar och flammsäkeroverall med mig. Sen kom Peter (the leader of the day) och körde oss ut till Bulltofta. Kort genomgång med värnhemskörskolas körlärare ("walk in-drive out" står det förövrigt på deras bilar) Orden "Helt enkelt" användes flitigt under hela genomgången. Sen blåste vi igång bilarna och körde, själva för första gången. Bil 2 is the shit. Ut och bromsade lite på normalt väglag sedan på halt(blött). Peters instruktioner var höjdpunkterna "Ja, det är en helt vanlig vinterdag, solen skiner, luften är frisk, så kommer det en ÄÄÄÄLG!!" Efter väjning för älgar och stadstrafik skulle vi köra sväng. Hello fyra varv runt runt. Egentligen kändes det hela som radiobilarna. Efter körningen skulle vi in och kolla i ett spännande rum. Nu vet vi allt om "Pisksnärtsskador" (Haha), alkohol och fart.
.
Christoffer fick hålla i ett huvud som han skulle skicka till mig.
"Så här mycket väger ditt huvud."
"Så här mycket väger hans huvud."
.
Att vändas upp och ner i en bil var en av höjdpunkterna:
"Ja, hur länge skulle ni kunna hänga där då?"
"Jag tycker i och för sig att det är rätt skönt."

.
Allt som allt så var det kul. Inte det roligaste jag gjort, som Fredrik så fint beskrev det, men kul.

Inga kommentarer: