onsdag, oktober 31, 2007

We can't keep holding on

Jag har glömt att uppdatera er. Nu är jag bosatt i Stockholm, det känns bra som fan. I måndags började jag på mitt nya jobb och det känns som att vara tillbaka i skolan. Dock med ett högre tempo och jag måste faktiskt lyssna. Det blir bättre och bättre för varje dag eftersom man lär sig mer och mer. Varje morgon lunkar jag till tåget. Kommer fram. Knallar upp för den långa gatan som är onödig att bussa på och kommer upp på jobbet. Laddar med kaffe och går in till min fina dator. Sitter och lyssnar i fyra timmar. Går ut på en bensträckare och äter någonting vid 11. Lunch klockan 1. Lyssnar vidare. Ytterligare en bensträckare vid 4 och sen slutar jag klockan 6. Går till tåget, åker hem. Så ser min vardag ut. Igår gick jag dock till BT och kollade på desperate på kvällen. Ikväll är det Greys och jag längtar.
Snart fyller Lisa år. Hon blir gammal. Jag borde skicka en käpp.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, jovisst. Gammal som gatan skulle jag vilja saga, med tanke pa att du fyller ar 19 dagar efter mig;)