fredag, oktober 19, 2007

And I think to myself - what a wonderful world

Imorse när väckarklockan ringde tänkte jag att; fan jag är pigg, men jag snoozar ändå. BIG mistake! Kvart över sju frågar mamma om inte jag ska upp. Det skulle jag men mitt duntäcke var så varmt och skönt. Anyways, jag kom till jobbet efter en snabblektion i hur man tankar en bil. Skulle hjälpa en på musikavdelningen att lägga över massa ordrar från ett program till ett annat. Det var segt som attans, ctrl c + ctrl v. Klippa och klistra-arbete men ja, jag slapp tänka. Det hela beräknades ta 6 timmar - Vi var klara på två, så då hoppade jag in i den danska boxen med laddat krut. Ja, jag jobbade totalt 3 och en halv timme idag, sen åkte jag hem och åt lunch och funderade på vad jag skulle göra med mitt liv när det var så fint väder. Jag kom fram till att ta en promenad men har ännu inte kommit iväg.
Igår ringde dansken till mig, fast det var egentligen en svensk. Jag satt och åt lunch med Johan, Mamma och mammas kollega från Italien. Plötsligt börjar Ok Go's "Here it goes again" vibrera i min ficka. Jag tar upp mobilen och kollar på skärmen. 08....Paniken flödar, jag utbrister: "FAN JÄVLA SHIT!" över hela stället. Folket tror att jag är dum i huvudet, jag kutar ut och svarar. Som sagt; det gick bra.
Nu väntar jag på slutbeskedet. Om jag har lite tur så bor jag i huvudstaden till nästa helg.

Inga kommentarer: