onsdag, oktober 10, 2007

I wanna be good, I wanna be great

Jag vet inte om jag är otroligt efter, men jag tycker det här är jättekul:
.
Jag håller på att sluta med nässpray nu. Dels för att man max ska ta det i 10 dagar (jag började när vi var i Turkiet, dvs för 1,5 månad sedan) men mest för att det är helt slut i hela huset. Sofia sa att det är värst första natten - när man inte kan andas. Jag har inte kunnat andas på tre dagar nu. Om man har haft ett uppehåll på tre dagar, kan man börja en ny dos på tio då?
.
Idag har det inte varit min dag, jag skällde ut en oskyldig grabb (om du någonsin läser, sorry) som jobbar på en reparationsfirma och jag förbannade honom inombords länge och väl. Dessutom hann jag tänka att han var både inkompetent och trög. Egentligen hade jag gjort fel, jag uppgav fel produktnamn. Dock hade personen kunnat söka på servicenumret för att få rätt, but still - Jag var medskyldig. Jag skyller dock på att när jag 30 minuter tidigare kommit till jobbet var min plats upptagen! Det satt en ny timanställd på min stol och använde mitt tangentbord och min mus som jag suttit och plockat ut kulan ur och rensat igår. Jag var chockerad och grät inombords. Jag gapade och stirrade. Sen gick jag och satte mig på en annan plats, utan musmatta. Någon tyckte antagligen att de behövde den mer än jag, så jag fick gå och be om en ny, med en ful robot på. Eftersom jag inte fick sitta med de andra danskarna fick jag gå bort och konversera med dem hela tiden. Dagens i-landsproblem men för fan. Jag spiller KUNDERNAS tid. (Egentligen orkar jag inte vandra fram och tillbaka på kontoret, men jag skyller inte på det, det är bättre att säga att jag ödslar kundernas tid).
Nej, om någon sitter på min plats imorgon vet jag inte hur jag kommer att hantera situationen, troligtvis biter jag mig i läppen och sätter mig någon annanstans. Eller så rullar jag iväg personen i fråga, tvärs över kontoret och tar över datorn. Det återstår väl att se.

Inga kommentarer: