lördag, oktober 20, 2007

I wanna be Kate

När man slänger min mobil på sängen landar den alltid med displayen ner, alltid. Oavsätt vilken teknik jag använder. Ganska faschinerande, eller så ligger tyngden strategiskt placerad där, vad vet jag?
Frågan är, i så fall, varför man lägger tyngden i skärmen. Är det bättre att skärmen spricker än att högtalarna pajar? Kanske för verkstaden, jag vet inte vad som är dyrast att laga.
Ja, iallafall, huden på fingertopparna på min vänsterhand har förhårdnats på endast fyra dagars gitarrklinkande. Det tycker jag är starkt.
Lisa, snart fyller du år, ja det är 19 dagar före mig och jag skulle varit äldre. Det känns lite skumt att inte fira din födelsedag tillsammans med dig. Eller fira min. Vi får ta igen det när du kommer hem, så kör vi ett dundrande firande ute. Jag kan se det framför mig; två tjejer, något runda om fötterna, struttar runt och förklarar för folk att dom fyller år och hur mycket dom har saknat varandra. För det saknas en Lisa här hemma.

1 kommentar:

Anonym sa...

gaah! jenny, jenny du gor mig tarogd har pa andra sidan jorden...klart att vi ska fira vara fodelsedagar tillsammans sen, det kommer alltid att var "Lisa fyller ar den 4;e november och Jenny 19 dagar efter":D jag saknar dig Min JennY!