söndag, oktober 14, 2007

God morgon

Linda sover och jag är vaken. Igår tog jag mig till huvudstaden igen - jag har en jobbintervju på måndag, jag är nervös. Anyways, min pappa befinner sig i Tyresö och eftersom jag sist lämnade nyklarna i lägenheten var jag bosatt hos Linda inatt.
Igår när jag kommit fram, relativt sent, hade Linda klädesångest. Därefter pimplade vi lite vin och drog sedan till PG. Tog halv 12 tåget till stan och var helt lost i tunnelbanan. Jag drog på skånskan och frågade i luckan. Han svarade och jag glömde bort att komma ihåg vad han svarade så jag fick fråga en ordningsvakt också, givetvis på skånska. Jag ville dra till med danska men det fick jag inte för Linda, det skulle dem tydligen inte förstå. Linda blev väldigt inspirerad av skånskan och fick för sig att prata skånska halva kvällen. Det lät väldigt speciellt, en blandning mellan bebisspråk och småländska. Creds till att hon faktiskt lyckades lura ett gäng stockholmare! Efter massa irrande fram och tillbaka ringde Bethina som satt och åt på donken så vi gick dit istället. Sen drog vi till nånstans tillsammans. Det var nice och vid tre-snåret gick vi mot nattbussen. Ett kort stopp på donken igen. Oscar börjar stänka cola så jag och Linda tar skydd utomhus. Bersan som dock fått cola på sig kommer ut med en mugg fanta och liksom tar sats för att häva allting över Oscar. Synd bara att han missar och att jag står snett bakom!!! Ja, jag blev sjukt blöt. Jag har alltså duschat i fanta igår. När jag blinkade var det motstånd för det var så klibbigt och mitt hår blev sådär stelt som det blir när det är blött på vintern och man går ut i minusgrader. Nej gud, sen var det nattbussen hem och på jakans station får Bethina ett lyckorus. "Alltså det är ÖDET!"

Inga kommentarer: