onsdag, januari 10, 2007

This is our fate, I'm yours

(Jason Mraz - I'm yours)

Onsdag, onsdag, onsdag. Idag är det onsdag. Jag tror fortfarande att det är torsdag men det är onsdag. Imorse öste regnet ner, jag bussade till skolan aldeles ensam. Mattelektionen gick snabbt och sedan slutade vi. Lisa och jag skrev på vårat projektarbete, det går framåt faktiskt. Sedan räknade jag massor med matte. Jag kände mig sjukt ambitiös när jag satt själv i skolan. Det var tomt, bara jag och två andra personer. Nördvarning på det. Kvart i fem hade jag körlektion, då började det ösregna. Det gick mycket bra, över förväntningarna faktiskt. Jag ska börja dricka kaffe eller coca cola före varje körlektion och en hel termos eller 2 liter före uppkörningen. Det gör mig alert. När lektionen var slut, slutade det också att regna. Min plan om att mamma skulle hämta mig gick i kras men bussen kom samtidigt som jag och det var mysigt att skutta hem med "I'm yours" i öronen.

"Men se det såhär: Det är bara en piss i viken"
"En piss i Missisippi?"
"Va?"
"Du är helt fel på det"

Inga kommentarer: