torsdag, januari 25, 2007

I've lost my heart

Imorse vaknade jag halv 4, sov oroligt fram till halv 6 och gav sedan upp. Klockan 7 var jag redo att åka till körskolan. Där mötte jag min lärare och vi värmde upp. (haha?) Klockan 8 kom min uppkörargubbe. Jag var dödsnervös men uppkörningen gick fint, trots "men lilla gumman". Efteråt var jag glad. Min körlärare cirkulerade i krokarna med en annan körelev och jag gjorde tummen upp. Hej, jag har körkort! Efter en evighet i skolan traskade jag till sjukhuset. Stötte ihop med min körlärare, ännu en gång, som ville veta vart jag kört. Mitt lokalsinne = -3 men ja, jag sa "vägverkets favorithörn, och där i krokarna". På sjukhuset hälsade jag på mitt förra jobb och sedan gick jag till mamma. Där skedde det en omröstning på ett möte, huruvida jag skulle få köra hem själv eller inte. Alla röstade för utom en tant. Körandes hem efter att ha fifflat mig ur mammas fickparkering (tight som attans) kände jag hur vuxenpoängen steg! Hämtade mina kära småbrödet som var överlyckliga över att dom slapp gå (nu kunde dom ju komma hem snabbar och spela WoW)...Jag har körkort!

1 kommentar:

R sa...

jag är stolt över dej, min favorit designated driver!