onsdag, januari 17, 2007

And all those nights don't give you what you need

Jag kan med 100% säkerhet säga att jag är betydligt tröttare och har mer svid i ögonen än du har. Min hjärna har gått på reservenergi hela dagen, bara på grund av att jag, trots den konstanta tröttheten, inte kan somna på nätterna. Det jag behöver är helg! Matteprovet var svårt. Jag kommer inte att få mvg, den enda mattekursen utan mvg, det svider. Det svider mest eftersom det egentligen inte ens ska vara en svår kurs. Det svider för att jag inte orkat lägga ner tid på den och det svider för att det drar ner mitt snitt. Nu är det försent att göra någonting åt saken. Jag får och gråta lite i ett hörn och sen är det bra med det. Efter döden imorse hade vi science-labb. Läraren ville att vi skulle räkna ut hur länge man kan lysa med en laserpekare i ögat utan att den man lyser på får några allvarliga skador. Vi fick dock inte utöva det prakiskt mer än att räkna ut laserpekarens våglängd och pilla varandra i ögonen för att räkna ut arean på pupillen. Sista lektionen var "Flumm-B" som Malin så fint uttryckte det.
"Men om hon trycker 5 gånger börjar säkert den trasiga lampan att lysa igen!!!"
Kvällen gick till att panik-insé att mitt pass gått ut och att jag måste göra ett nytt snarast för att få det innan uppkörningen. Glad att jag insåg det idag och inte för sent. Phew! När jag senare på kvällen kom hem och ringde Lisa berättade hon att jag störde henne mitt i OC. Då slog det mig; OC börjar numera klockan 20:00. Jag fick hålla tillgodo med de sista 15 minuterna och jag förstod inte ett piss av vad som hände. Fan!
Imorse vaknade jag i helvetet och om jag inte kan somna inatt så börjar jag nog att gråta.

Inga kommentarer: