måndag, januari 22, 2007

I have changed since I last saw you

Jag började nästan gråta när jag såg all snö som vräkte ner utanför mitt fönster imorse. Det här händer inte nu, varför ska det snöa och bli snorhalt sista veckan i januari? Bussade med Lisa till skolan. Satt och knepade med projektarbetet i två timmar. Yes, uppe i ca. 10 av 100 nu.
"Vi klämmer till med att det har gått typ 80?"
"Alltså, vi kan ju inte överdriva..."
"Nej okej, 70 då?"
Efteråt hade vi svenska. Jag och Strindberg är ett. Vi skulle tolka dikter och texter, jag var rätt skillad när jag gjorde en jämförelse hur författare blottar sina hjärtan likt en slaktare. Lisa, Nalan och Sofia tyckte tydligen också att min jämförelse var bra eftersom dom använde den. Sofia hatar Strindberg:
"Alltså, när hon säger det så fattar jag ju men jag skulle aldrig kunna tänka ut det själv"
Lisa och Nalan tyckte inte att dom behövde läsa för dom "skulle ändå inte fatta". Sedan laddade jag upp med en drickyoghurt på samhällslektionen. Vad vi gjorde där vet jag inte. Dom lektionerna är som ett enda långt sovrus.
Därefter slutade vi. Science är så slappt, jag älskar det! Skulle dock möta småbrorsorna på deras simträning. Satt och kollade på när Anton crawlade hur många längder som helst och var nöjd över att jag slapp. Fick flashbacks från simningen i skolan. Det var ändå rätt mysigt att simma var tredje vecka. Crawla, eller samla längder. Äckligt som fan om man råkade svälja vattnet och sedan upptäcker någon annans äckliga plåster som flyter runt. Nej tack! Vid närmare eftertanke överlåter jag simmandet till brorsorna.
Gick och åt med dem efteråt, sen kom mammsen och körde oss hem.
.
Nu laddar jag inför en snorhal körlektion imorgon at 08:00. På min studiedag. Fan!

1 kommentar:

R sa...

haha jag vet, tokigt ledsamt! och och "you can not call me a whore"