måndag, mars 26, 2007

Voff voff

Sofias hund "Musse" är inte som andra hundar. Han är snart sju år gammal (7x7=49) alltså 49 människoår. Trots det så jagar han mopeder och lastbilar. Dessutom kissar han på allt och springer så långt in i buskarna han kan så att Sofia tvingas springa efter. Sedan bajsar han, men sparkar jord åt andra hållet, om jag inte visste bättre så kunde jag nästan tro att kan siktade på mig. Kastar man en pinne vägrar han springa efter, det är som om han vet att pinnar inte har något värde, pinnar kissar man på.
Om det kommer en tik i närheten blir Musse aldeles förtjust, han gör sig till och håller på. När vi sedan går lådsas han nosa och kissa, hela tiden sneglandes åt tikens håll, för att tiken och hennes ägare ska hinna ikapp. Musse är en smart hund. Jag tycker att han är cool.
(Tyvärr har jag ingen bild, men när Sofia läser det här kan hon säkert skicka en till mig så jag kan lägga upp en.)

Inga kommentarer: