lördag, mars 17, 2007

Jakten på en studentklänning

Imorse var jag i stan klockan 10 när dom öppnade. Mamma skulle handla någonting hon kunde ha på sig ikväll och dessutom hade hon hittat en eventuell studentklänning till mig. Jag kom in i affären, hyfsat optimistisk och förväntansfull. Mamma sa att hon hade hittat en vit klänning med lite svarta detaljer, precis som den jag hade skissat för henne. - Jag kunde inte annat än att skratta. Klänningen mamma hade hittat var i tråkigt material och med en fet jävla svart rosett på. Jag dog och sa "aldrig i hela mitt liv". Sen kom affärens ägare och frågade vad jag tyckte, jag vet inte varför men jag har svårt att förolämpa kläder inför den som faktiskt köpt in dom, jag uttryckte mig lite fint "nej tack, det är lite...för mycket". Så jakten fortsätter helt enkelt. Jag har ju en del nödlösningar, tänkte spana lite i Lund och Stockholm också, och ni får gärna komma med tips.

Inga kommentarer: