måndag, mars 12, 2007

Prydnadsblommor smälta ned och dö

Jag har fram till förra året trott att ovanstående låt har texten:
"Vintern rasar ut bland våra fjällar, prydnadsblommor smälta ned och dö".
Mamma, upplyste mig om att det var fel men jag har lyckats glömma den korrekta texten. Vem bryr sig? Min version är bättre.
Idag var det vår. Fåglarna kvittrade, solen sken och jag cyklade till skolan, helt bekymmerslös. På väg hem försökte Gustav köra över mig med sin bil. Jag grät nästan av rädsla men när jag insåg att det var Gustav skrattade jag lite. Sen cyklade jag hem, helt bekymmerslös. Hemma (fortfarande utan bekymmer) tittade jag på "fashion house" (det slår nästan 7th heaven i töntighet) och åt en apelsin. Imorgon har jag prov i danska men man får ha alla böcker och papper så jag orkar inte plugga till det. Nu är Lisa påväg hit, vi ska hem till Sofia och kolla på måndagsfilm. Våren är här!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är du säker på att våren är här? Definitionen, som visserligen är något vag, är ju dygnsmedeltemperaturen över noll grader samt stigande i minst sju dagar.

Jenny sa...

Kära Weathergirl,

Igår flög det in en fluga i pannan på mig. Våren är definitivt här, oavsätt vad dygnsmedeltemperaturen visar.

Anonym sa...

jjag är trött å schleten, ja vill gå i ide! hjälten