måndag, november 06, 2006

Varför klipper sig alla samtidigt?

Så var grabbarna i klassen inne i en "klipp-period" igen. Det verkar som att hela klassens mammor släpar med de små gossarna till frisören samtidigt.
.
När jag kom 10 minuter försent till gruppmötet imorse var det bara lilla Lisa som satt och väntade. Efter ytterliggare 10 minuter kom Sofia. Vi övade igenom redovisningen och stakade oss på ungefär vartannat ord, men det är lugnt. Det kan ju bara bli bättre än de som redan har haft. (Även om jag måste medge att "gangbang" var ganska underhållande). Kvart i 12 gick vi in till vår första lektion; Mentorstid. Mycket oseriöst, och jag har fått uppgiften påtvingat att ta reda på var och hur man kan hyra studentflak. Jävla odemokratiskt beslut. Anyways, sedan hade vi svenska där vi fick veta what to do och what not to do på nationella i svenska B, jag känner mig rätt lugn inför det. Svenska är bara att gå dit, göra sin grej och gå därifrån. Det går knappast att läsa in hur man ska skriva den perfekta uppsatsen, bekvämt. Lisa är så lättlurad; Mattias satt och lekte med en gummisnodd och sa "här Lisa, håll här" och klantarslet gör det. Såklart spänner de upp gummisnodden och Mattias släpper.
.
På samhällen skulle jag redovisa förra veckans nyheter med Lisa och Sofia, vi sög men det gör ingenting för ingen lyssnade ändå. Alla ser så oangagerade ut och verkligen INGEN lyssnar på läraren, det är roligt (läs tragiskt). När vi skulle läsa högt från en stencil stakade sig alla och hittade på egna ord lite här och där. Det bor en dyslektiker i oss alla. Därefter diskuterade vi klimathoten och Kristofer tyckte att vi skulle fortsätta som vi gör med naturen, klimatet i år har ju varit så behagligt; "varm sommar och ingen höst utan vinter direkt".
.
På vägen hem tampades jag med världens extremaste motvind. Man trampade framåt men åkte bakåt. Jag längtar efter körkortet.
/J

Inga kommentarer: