onsdag, november 22, 2006

Kom så ruttnar vi ihop på alla "veta-bättre-typer" som ska säga hur man gör

Idag var jag på informationsmöte i aulan, det kändes onödigt som fan och jag vet verkligen inte hur det skulle ha hjälpt mig på något sätt. Istället fick jag en 2 timmars håltimme som jag spenderade i den sköna soffan på tredje våningen med Lisa. Hon läste artiklar och jag la min artikel över huvudet och powernapade lite. Sedan hade vi matte som gick hyfsat snabbt. Ska ha räknat klart avsnittet till imorgon och jag är inte ens i närheten... Anyways, sciencelektionerna med idévetenskap är bäst. Man börjar sent och slutar tidigt, dessutom är det intressant. Idag pratade vi om Platon och jag funderar på att välja filosofi nästa termin. "Det du ser är ingen ek, det är en ek som försöker efterlikna idévärldens ek".
Sedan hade vi psykologi där vi snackade om fobier. Det var spännande och jag smet 30 minuter innan lektionen var slut för att ha körlektioner med träning på vänstersväng i rondeller. Jag är duktig...Jag klarade dessutom en saxvändning. Jag vill inte få en sådan på uppkörningen!
Idag gick vi också igenom yttrekontroll på bilen. Ja, dimljus, halvljus, helljus, bromsljus, vindrutetorkare, däcken. 3 varv runt.
På måndag ska jag fickparkera och följa skyltar. Woha!
Teorilektionen gick hyfsat snabbt men jag var sömnig. Bussade hem och gick 100 000 meter från 4:ans busshållplats. Ikväll är det OC och Seth kommer säga "I don't love you anymore" till Summer, och jag kommer att snyfta.

Imorgon fyller jag 18!

Inga kommentarer: