söndag, november 12, 2006

hej hå, jag hatar regeringen och riksdagen

Idag regnar det till och från.
-En riktig pluggsöndag med andra ord.
Jag väcktes halv ett av mamma som just kommit hem från att ha hämtat mina bröder från deras simträning. Min tanke var att jag skulle kommit upp tidigt för att sätta igång med pluggandet, men så blev alltså icke fallet. Imorgon är det samhällsprov om; "så styrs Sverige" och min lärare vet precis hur man ska släcka all form av intresse för samhällskunskap, what so ever:
  • Ge ett prov på 40 sidor om hur riksdagen arbetar.
  • Ge övningsfrågor som ser ut på följande sätt:
    "16. Förklara: a) Regeringsförklaring"
    och som sedan fortsätter till "t)".
  • Bonus: dra torra skämt varrannan mening. (Detta är en specialare för min lärare)

Ja, imorgon har vi som sagt prov och jag får väl skylla mig själv för att jag inte började plugga tidigare.

Inga kommentarer: