söndag, oktober 15, 2006

uuh bappbappbapp

Svenska är mitt favoritämne i skolan men när det kommer till att skriva ett 5 minuter långt tal inom ämnet "hur mår du" vill jag bara gråta. För det första får jag oerhörda problem med att formulera det jag vill få sagt. För det andra blir allting en osammanhängande smörja som ingen annan än jag själv förstår och för det tredje kommer det verkligen inte att bli 5 minuter långt. Och nu har optimisten talat!
.
Förövrigt ångrar jag att jag inte fortsatte med modernaspråk steg 4 (steg 5 i år). Tänk att kunna prata flytande franska. Tufft! Jag får väl skryta lite med min danska då, som jag endast använder i yttersta nödfall, men det kanske inte är så mycket att hänga i julgranen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser franska steg 5, tro fan inte att jag kan det flytande för det. Och om två veckor sitter jag på en praktik i frankrike, JAG HADE GÄRNA HOPPAT FRANSKAN! (Danskan är det senaste världsspråket)

Jenny sa...

HAHA! Men ja, du hade Biggan precis som jag, men tänk vilka möjligheter vi hade haft om vi INTE haft Biggan!!! Det var någon klädesaffär va? Najs, hur fan fick du det?