onsdag, oktober 11, 2006

Ost ost ost

Nu är det meningen att jag ska skriva vårat science-arbete om osttillverkning. Så när Sofia kommer hem och läser det här kommer jag att bli lite småhatad. Anyways, att tillverka gruyère-ost är en mycket avancerad process som jag knappast tänker gå närmare inpå här eftersom det skulle uttråka halva befolkningen.
.
Jag hatar skolans tangentbord. Vissa bokstäver måste man slå på med hela sin styrka för att de ska fungera medan man kan snudda med vissa för att dom ska skrivas. Dessutom kan man inte flytta det blinkande strecket snabbt med piltangenterna, utan man måste peppra för brinnande livet. Samma sak med "sudd-knappen" (som jag inte har något bättre namn för).
.
Nu är det bara ett fysikprov, ett danskaprov, en psykologi-redovisning, en science-redovisning, ett matte(e)prov och ett religionsarbete kvar till lovet.
Giv mig styrka!

Inga kommentarer: