torsdag, oktober 12, 2006

Oh mighty fysiklärare be gentle on me

Okej, fysik-B, alla gymnasieelevers mardröm, den erkänt svåraste kursen för hela gymnasiet. Jag har haft prov, ja mycket riktigt, fysik-b prov, och det gick väl...ja. Om vi s'ger såhär: Jag ville dö efter ca 5 minuter. När jag kommit till uppgift 11 funderade jag på att lämna aulan och gå och böla i ett hörn någonstans. What a flashback från första fysikprovet i ettan; man läste igenom en uppgift, undrade vad i helvete dom frågade om, ringade in den och tänkte; "jag går tillbaka till den sen". När man kommit till sista uppgiften inser man att i stort sett hela häftet är inringat. Panik och grymt mycket gråtvarning på det! Men det gick väl inte så illa trots allt, jag är hyfsat säker på första uppgiften.
.
Mattelektionen blev som förväntat, oseriös. Trots att det var sista lektionen före provet satt jag mycket hällre och diskuterade fotboll med Joel och Sofia. Jag tyckte endå att jag har hyfsad koll på det svenska landslaget, men insåg snabbt att så var icke fallet. Fredrik satt bara och skrattade åt oss. "Men vadå, jag kan ju Kim i alla fall."
.
Idag har jag tryckt in danska i huvudet inför provet imorgon, och jag har dessutom hunnit klämma in lite läsning på körningen inför lektionen. Jag är så duktig och ger mig själv en applåd.
Nu vill jag bara gå och sova.

Inga kommentarer: