måndag, oktober 02, 2006

Efter 2 timmar i skolan är man rätt så mör

Följande antecknades längst bak i mitt samhällshäfte under just samhällslektionen:
"Jag DÖÖÖR! Samhällslektionerna suger. Min lärare är sjukt lik Bilbo i Sagan om ringen och mina två redovisande klasskamrater har samma knarrande röster som min farmor. Dessutom handlar redovisningen om valet i Georgien. Jag vet inte ens vart det ligger!!! Lisa och jag skriver sånna här onödigheter längst bak i blocket istället. Jag har inte läst samhällsläxan en enda gång under hela året, vi har ju aldrig läxförhör. OJ!!! OMG, nu fick vi veta att det var val i Brasilien igår. Hela klassen är sjukt okonsentrerad. Emma leker fysikens "Far Vet Bäst" med Rickard, eller någon annan bakom mig. För 10 minuter sedan roade jag och Lisa oss med att ringa till Sven samtidigt som han skrev sms, det medförde att han fick börja om 4 gånger. Någon som hört om spionskandalen i Italien förresten? Ja, nu dör jag!!! Dom kunde väl tagit nyheter man läser, typ vad Paris Hilton gjorde i helgen? Oatch, nu pillar Lisa mig på baken med sina tår, mysigt. 'Family-Guy' klagar på redovisningen och jag diskuterar bloggar med Lisa och Sofia. Min har varit igång i 1 år och 1 månad. Woho! Majoriteten av inlägg är lika värdelösa som det här. JIPPIE! ACTION, Sven föll just handlöst bakåt när han gungade på stolen. Då vaknade hela klassen till liv och skrattade skadeglatt! Jag väntar på att någon ska somna eller att det ska börja regna, då är lektionen fulländad. Eller vänta, nu ska vi avsluta med att skicka runt tidningar men min klass är segast så det är ineffektivitet som gäller."
Resterade 30 min av lektionen spenderades med att skicka runt tidningar. Lisa, jag och Sofia lekte "hänga-gubbe". Jag körde på ordet "värnpliktsersättning" och Sofia blåstes bort av stormvindarna genom det öppna fönstret. Lisa och jag körde allsång på klassikern: "mitt i ett äventyr" av Carola.
Min dag har varit...seg.

Inga kommentarer: