tisdag, februari 13, 2007

T-t-tapas

Tapas och rödvin är ett jävligt bra påhitt, tack spanien.

Jag blev chockerad big time när Sven-samhällslärare kunde mitt namn idag. Det var så chockerande att jag blev stum i 2 sekunder. Därefter kom alla ord på sammagång:

"'91, öhm, sovjet, ryssland, splittring, eller, upplösning, typ...25 december!!!"
.
Gustav var en levande GPS idag, han låg i bagageluckan och ropade vart vi skulle köra. Jag tycker fortfarande att det är helt sjukt att han kunde veta vägen.
"Är vi vid stadsbiblioteket nu?"

"Ja"
"Då ska vi höger snart."

.
"Om en stund kommer det ett ställe vi kan vända på höger sida....NU!!"
.
och han hade rätt. Imponerande.
Jag fick förövrigt "exceptional" på CAE-speaking. Det kunde man inte tro när jag skulle säga "double cheeseburger" idag. Livet är märkligt.

Inga kommentarer: