tisdag, februari 27, 2007

Idéehistoria - historian om idéerna

Egentligen borde inte jag sitta här men dum som jag är och med tron om att en timme räcker för att trycka in en ofantlig mängd fakta så gör jag det ändå. Idag efter fysikresutlatet och med Thomas kommentar om att jag hade goda chanser inför mitt slutbetyg bestämde jag mig för att jag ska göra en uppoffring, jag ska skita i hur tråkigt det än kan tyckas vara och repetera den fysik vi går igenom i skolan, och inte bara 3 dagar innan provet utan regelbundet. Sedan kom Sofia och sa att jag har lovat exakt samma sak efter förra fysikprovet, men nu ska det bli skärpning. Ja det ska det!
.
Men, jag sitter här, trots att vi har idéehistorieprov imorgon. Parmenides verkar förövrigt vara ja, cool. "Ingenting förändras" och visst, det beror väl på hur man ser det. Men vet ni vad, om jag ska hinna förändra mitt betyg till någonting bättre och ändå hinna se Gilmore girls och Desperate housewives ikväll måste jag sätta fart, så åter till Thales, Anaximines, Pythagoréerna och alla de andra...

1 kommentar:

Anonym sa...

Optimist javisst, jag rånjöt av min nyfunna frihet, som äger rum i cirka en vecka till, dock lyckas farbror Erik förpesta mig med sina luftburna basilusker, om man är sjuk håller man sig för fan hemma, att förpesta samhället och dess invånare borde innebära dödstraff...

/Hjälten