torsdag, februari 22, 2007

Hatstrålen rakt mot vädergubbarna

Jag skickar hat mot den som kontrollerar vädret, mot alla som bidragt till det klimat vi har nu. Inatt har det varit snöstorm. När vi skulle ta taxi hem från Étage körde vi slirandes i 30 km/h hela vägen hem. Tur att det var fast pris! Imorse vaknade jag av ett sms från Ragna. Hon hade suttit i polisförhör (som vittne) i en timme. Jag blev lite ledsen att inte jag fick vara vittne, även om jag inte sett någonting så hade det varit en fet grej att säga "hej, det är jag som är vittnet". Äsch, därefter gjorde jag och Sofia frukost med var sin latté och fullkornsbröd*. Sedan hade jag pianolektion, och jag övade faktiskt imorse så hon ville inte avrätta mig helt, bara slå ner locket över mina fingrar. Nu sitter jag och förbannar vädergubbarna för att dom givit mig snö när jag måste GÅ och handla.
.
*fullkorn är en riktig innegrej. (Jag ska handla fullkornschips, bara för att.)

Inga kommentarer: