söndag, november 18, 2007

Remember how this used to be

Fredagen var hetsig. Efter en dag med prov (91%) och telefonsvaring skulle det bli utgång. Bethina kom hem till mig vid halv 10 och vid halv 11 tänkte vi dra till PG. Jag skulle förbi gamla 7/11 (som nu har bytt namn till nått). Där inne glömmer jag min plånbok. Ja, jag vet att jag var smart. När vi ska visa körkortet hittar inte jag min kära, inte längre överfyllda, vän och kutar tillbaka. Finns det några pengar kvar - nej. Fan. 400 spänn brändes på mindre än 2 minuter, jag är besviken. I alla fall, ut med nya pengar och in på PG. Träffade folk och drog vid 1-snåret till MP (många förkortningar här). Där körde jag, Sebbe och Bethina fuldans på scenen. En oerhört vacker syn. Som vanligt önskade man att man hade en gasmask när man skulle titta in i rökrummet. Efter MP smet vi hem till mig och somnade till Anchorman. På lördagsmorgonen gick Bethina och jag ner till Andra sidan och åt kebab till brunch. Fett och gott, sen gick vi och kollade på Philips match. På eftermiddagen tupplurade jag, det var längesen och skönt som tusan. Därefter blev det fotboll i kallhäll, lite dricka och mycket besvikelse för att Spanien utklassade Sverige. När vi kom tillbaka till hembyn skulle lite folk till MP igen men jag bangade, inte två dagar i rad. Dessutom var jag svintrött. Stötte ihop med Sara Solhberg som jag inte sett på år och dar. Därefter gick jag hem och sov, ända till kvart över tolv imorse.
Idag ska jag först och främst handla youghurt, har känt ett behov av det sen igår. Sedan är det öppet för vad som helst som inte involverar alkohol eller hemkomst efter 23:00.
Imorgon är det jobb.

Inga kommentarer: