onsdag, augusti 22, 2007

I'm walking 'til the break of dawn

Nu börjar skolbarnen i skolan igen. Jag drar skämtet "men vänta, när var det jag skulle börja igen....nej just det jag BÖRJAR JU INTE IGEN!!!" Det är inte så roligt igentligen men jag skrattar och har dragit det 7 gånger. 4 för Bethina och 3 för Ragna. Det är lite blandade känslor att inte börja skolan igen. Först och främst är det otroligt skönt men samtidigt saknar jag att ha någonstans att gå varje dag. Där man glider runt bland kompisar och gör minsta möjliga för att få ett så bra resultat som möjligt. Nej nu ska jag vara ledig i 2,5 veckor till. Jag ska hem och barnvakta. Säga "på återseende" till Lisa, Sara och Malin samt smita iväg till Turkiet en vecka. Innan dom åker, då slipper jag böla. Sen vill jag tillbaka hit, det vill jag men jobbet vill ha mig på heltid, tror jag och jag har inget jobb här. Jag kommer ge efter för bekvämligheten, jag vet det. Kan inte någon random snubbe på stan erbjuda mitt ett jobb idag, snälla?

Jag stör mig på post it's-lappar som inte är gula. Pappa har multi colour på sina och jag var tvungen att skriva ner flygtider på en laxfärgad (eller korall om det är att föredra), jag var tvungen att skiva ner kontonummer på en orange och jag har kladdat vi telefonen på en grön. Post it's uppfanns gula och borde förbi gula. GULA POST IT'S TILL FOLKET!

Inga kommentarer: