torsdag, september 29, 2005

Lisa och jag verkar tänka exakt likadant. Det är ruskigt.

Sara hade tittat på Skönheten och Odjuret på hennes franskalektion. Jag saknar franskan lite den var så avslappnad och bara rolig. Men ja...De hade tittat på den iallafall och nu ville Sara ha en sån gul fin klänning som Belle. Gah. Det är ju GASTON som är tuffast i hela den filmen. Eller hans efterblivna medföljare. Belle är typ töntigast...EVER!

Gympa första lektionen klockan 9 imorse. Körde Kull på vägen ner till pegasusstayn. Jag vann och Lisa fuskade. (Det var faktiskt pass på bokbussen.) Nere vid statyn körde vi "capture the flag" eller vad det nu heter. Det var MYCKET underhållande.
Snabb regelgenomgång:
-2 Lag.
-Var sitt landområde.
-Båda lagen har två flaggor dom placerar på sitt område. (Ej allt för omöjliga att nå.)
-Båda lagen skapar varsitt fängelse.
-Det går ut på att erövra det andra lagets flaggor.

Sist lisa och jag skulle hänga upp en flagga i ett träd satt Lisa på min rygg. Då laget plötsligt ändrade sig och ville ha flaggan nån annanstans kunde vi inte få ner den. Lisa drar och hela jävla grenen faller ner asnära våra huvuden! Det uppskattades av våra lagkamrater. Jävla skadeglada!
Först körde vi i skogsomrädet. Jag lekte militär i buskarna och Lisa bara skrattade. När vi bytte plan till en stor gräsplätt blev det mer öppet och man kunde se allt som försegick. Jag blev fångad och Lisa skrek på Malin Persson att ta flaggan. Malin halkar och blir liggandes raklång. Det var dagens roligaste! Emma och Nina blir så nöjda med att dom har fångat mig och har inte en tanke på att vakta fängelset så Lisa räddar mig och Malin blir fångad (när hon ligger raklång). Lisa kutar för att rädda Malin. Nina och Emma får panik och kutar efter Lisa som pringer slalom. Jenny (HJÄLTEN) springer in och tar flaggan. Lisa bara garvar och Emma och Nina är totalförvrirrade! Samtidigt kutar ett dagisbarn in på planen och börjar hoppa i vattenpölarna. När dagisfröken ser det kutar han efter och drar i barnet. Resultat; Barnet ramlar i vattenpölen! Kan tilläggas att allting hände på 10 minuter. Egentligen så var allt bara kaos och vi förlorar för att Rickard hellre vaktade fängelset än flaggan. Ibland undrar man hur smart han är egentligen.

På fysiken har jag gett upp hoppet om att fatta. Nu sitter jag snarare och försöker hålla mig vaken. Thomas har en enormt sövande röst med samma tonläge rakt igenom.

Lunch...

Matte, vilket består av genomgång, genomgång och GENOMGÅNG. När jag bad om att få gå på "grönbete" fick vi äntligen räkna själva. Vi hade inga sjukisar idag. Bara Gusten och han är säkert bara försenad med en hel dag. Under mattelektionen, som förövrigt gick jättesnabbt, började det ösregna. Det är superpositivt för alla oss som ska cykla hem. Lisa började nästan gråta. Jag såg det på henne ;) "Ah, yes. Nu får jag cykla 8 km i ösregn." Stackars Lisa. Det är inte lätt att bo långt bort. När vi kom ut från matten hade det slutat. Tack och lov.
Hem i racerfart för att plugga insekter. Vi har prov imorgon.

Nu ska jag snart iväg och träna med Favvis-Ryggsimmaren-Liz! :D

Ciao

Inga kommentarer: