tisdag, september 27, 2005


Idag labbade jag med Darth Vader. Ärligt talat så ville jag bara stoppa in en stumpa i hennes mun så att man fick lite lugn och ro.
Efter den otroligt givande labben, som gick ut på att koppla olika serie- samt parallelkopplingsgrejs, hade vi håltimma i 2 h.
Det var under denna håltimma som jag hittade KEMIPAPPRET, det som Lisa stulit. Hon hade lagt in det mellan massa sidor mitt i mitt block och när jag bläddrade så råkade jag hitta det! När jag avslöjade henne spelade hon oskyldig. Ah sånt blir man så trött på, intesant?

Dagens höjdpunkt=Mattelektionen, var toppen. Inte nog med att man inte förstod ett skit;
"Måste allt vara så komplicerat"-Lisa
Så satt Gusten och gjorde fågelljud;
"Amen lyssna här, det låter som fiskmåsar jättelångt borta."
Fast jag måste faktiskt erkänna att det var väldigt likt.
Och till råga på allt detta så höll min blåsa på att explodera.
Jag är livrädd för skolans toaletter nu när jag har läst om Springmasken, spolmasken, trikinen och binnikemasken. Vem fan vill ha en flera meter lång mask innut i kroppen? Gah. Tillslut fick jag övervinna rädslan då Sven bad mig tänka på Niagarafallen. Det var droppen som fick bägaren att rinna över liksom. Så med 10 minuter kvar av lektionen gick jag på toa.

Hemfärden var...ensam. Alla skulle göra annat så jag fick cykla helt själv.
Alltid när jag cyklar den enkelriktade vägen själv så får jag alltid möte med en bil och alltid sitter det en arg gubbe i bilen som hytter med fingret. Jag får sån lust att ropa "ta ditt finger och kör upp nånstans" men det skulle jag aldrig våga.

Hela eftermiddagen har gått till att läsa biologi. Prov imorgon och jag är supernervös. Jag vågar inte ens slå på tvn eftersom det kanske får mig att glömma någonting jag läst. Det krävdes ett långt övervägande innan jag satte mig här faktiskt.
Det är CSI om 10 minuter. Frågan är om man ska våga titta? Det kanske finns några rävar, fiskar eller annat mysigt. Likmaskar borde ju finnas. Jag läser ju om maskar, då borde CSI räknas som biologi, eller?

Nån som vill veta nått om grodor? I'M THE KING på grodor!

/J

Inga kommentarer: