onsdag, februari 27, 2008

Once upon a time I was falling in love

Jag har varit ledig idag, det har varit frihet utan dess like. Jag vaknade förvisso av väckarklockan vid 7 men somnade om till kvart i 10. Då stressade mannen iväg till jobbet, 2 timmar försent. Själv låg jag och drog mig till 11, sedan gick jag upp och mest gick runt. Spelade lite "kungen" (ja, jag är tillbaka i träsket) och lyssnade på Jason Mraz. Därefter åkte jag till Lindas jobb och spanade runt lite. Hittade en skjorta och nya joggingskor. Dessutom handlade jag födelsedagspresent till både mamma och BT. Missade bussen hem med 5 minuter så jag gick, det tog lång tid och jag fick vatten i skon eftersom det regnade. Det sög lite men jag fick motion och dessutom gick det snabbare än att vänta 30 minuter på nästa.
Efter lite handlande på hemvägen bakade jag en kladdkaka och tvättade. Sen fick jag gå och handla igen eftersom jag glömt att köpa en del saker. Kom hem och lagade middag till pappa och mig. Kyckling med wok och kokosmjölk, uppskattades - jag kan om jag vill. Sedan kom Linda över, vi spanade på resa till Barca, myste till grey's, drack té och åt kladdkaka. Bt kom också över och fick sin present. Nu har jag precis kommit hem efter en joggingtur, vi sprang fort, långt och länge. Utan att gå - det går så jävla framåt!

Inga kommentarer: