söndag, februari 24, 2008

They'll name a city after us

Det har varit en riktigt nice helg! Fredagen började med att jag fick sova ut i 13 timmar till 9. Därefter hade vi det riktigt lugnt och skönt på jobbet. Slutade förvisso sent och förlorade på billjard senare men hade det riktigt trevligt. Umgicks med Bethina och Joel + hans kära vänner. Jag vet inte vad vi gjorde för att det skulle bli så sent, jag var lite berusad, men när folket hade gått hem och jag och Joel gick och la oss var det sent. Vaknade hyfsat tidigt på lördagen och skjutsades till Bethina där vi firade födelsedag med hennes släkt. Efter lite sömn i soffan, crazy taxi-spelande och mat gick vi till mig, Joel anslöt och vi tittade på melodifestivalen. Linda trillade in också och vi spelade tecken. Kortspelet alltså. Linda och jag var i samma lag (vi ville ju inte förlora) och utklassade såklart. Sen kom Robin över också och då spelade vi Jepoardy och Pictionary. Jag vann i allt och det kändes så jävla bra. Speciellt när jag gissade rätt på Lindas "näsborre" som hon ritade blundandes. Ren gissning och så mycket äg!
Somnade hemskt sent så vi sov till halv 2. Det var en slump att jag vaknade, och Joel skulle varit hemma och flyttat möbler klockan 12. Därefter städade jag lite och klockan halv 5 åkte Linda och jag till Kista för att gå runt lite. När vi skulle hem missade vi bussen med 5 minuter så vi åkte till spånga för att sedan ta tåget istället. Missade tåget och godis-automaten på stationen fungerade inte så vi tog tåget till Sumpan och handlade godis där istället. Tog tåget tillbaka och mötte Bethina som skulle med oss ut och jogga. Det var den märkligaste joggaren jag varit med om. Bethina sprang i jeans och dunjacka, jag tror att hon hoppats på att vi skulle gå. Tyvärr tyvärr, jag och Linda fick springa dubbla streckan, dvs fram och tillbaka hela tiden, för att hon skulle komma i kapp. Nu har jag precis duschat, stretchat och hinkar i mig vatten.
Tyckte bara ni skulle få veta det.

Inga kommentarer: