onsdag, maj 10, 2006

Fick tillbaka svenskuppsatsen här om dagen. MVG och en kommentar som löd: "Du skriver riktigt bra, fortsätt såhär." Jag blev väldigt nöjd, var lite oroligt för att det inte skulle räcka riktigt enda fram eftersom det brukar kännas sådär "yes" när man får till en riktigt bra uppsats. Vi skulle skriva en antingen argumenterande eller utredande text. Jag valde att skriva om "varannan-vecka boende". Någonting som jag har egen erfarenhet av och faktiskt föredrar. Fysiken fick vi också. Den var något sämre men han sa endå att det var en av "topparna" i klassen. MAX var 36 och medel låg på 18. Jag vet inte om det säger någonting om dagens fysikelever eller att proven är för svåra.
.
Idag sprang vi Cooper, dvs 2 km på tid. Jag hatar verkligen cooper. Det är en kass längd. 2 km, man hinner knappt komma igång och för att få en bra tid måste man springa snabbt typ hela tiden = jobbigt! Påväg till skolan kom jag på diverse anledningar för att slippa:
  • Kuta det värsta jag kan i 20 meter och sedan slänga mig på marken och därmed inte kunna genomföra loppet. För att detta ska verka trovärdigt ska man linka vidare ett tag efter det att man kastat sig handlöst.
  • Stuka foten påväg till skolan. För att verka duktig ska man komma i gympakläderna och verkligen visa att man sett fram emot cooper hela innesäsongen.
  • Skylla på pollenallergin.

Det sista kunde jag mycket väl användt. Jag sa att jag var allergisk och gympaläraren sa att jag skulle sluta springa om jag kände att det blev jobbigt. Jag sa att jag skulle springa ändå.
Gick sådär. Kan knappast säga att konditionen är på topp och jag kände faktiskt av allergin. Glad att mitt sista cooper-test är avklarat iallafall.
.
Imorgon har vi prov på massa anatomi. Fy vad jag stundvis ångrar att jag går natur! Ska kolla på alla jävla ben i kraniet en sista gång sen är det OC. Spännande...
.
/J

Inga kommentarer: