torsdag, november 17, 2005

Sammanlagt har jag åkt tåg i över 9 h på 2 dygn.

Igår anlände jag i Sthlm vid halv 2-tiden. Ringde Ragna som slutade tidigare från skolan bara för att möta mig. :)
Åkte ut till Barkarby. Vi åt lite, tittade på vänner och sen bytte Ragna kläder. Tog tåget till Jakan. Hem...Bytte kläder. Pappa skulle boka biljett tillbaka men han är en snigel. "Pappa, kan du inte snabba lite jag har asbrottom!?" "Nu är det viktigt att vi gör det här rätt Jenny." Haha. Tillslut hade vi lyckats boka biljetten iallafall. Ragna och jag promenerade till centrum och handlade blommor. Gick till "andra sidan" och åt. Sen traskade vi till Bethina. Det har blivit kallt ute. Riktigt kallt.

Hemma hos Bethina blev det kaos i klädesval. Tillslut lyckades vi bestämma oss vad hon skulle ha på sig och Rose-Marie skjutsade oss till begravningen. Det var otroligt vackert alltihop.
Det är konstigt hur man upptäcker såhär i efterhand hur mycket en person verkligen kan betyda. Jag tror att vi alla har honom som det sista och första vi tänker på.

Imorse väckte pappa mig halv 7. In till centralen och sen på tåget hem till Mamma.

Oj, klockan är 3. Dom andra är i skolan nu. Jag hade inte orkat gå dit idag i vilket fall.

/J

Inga kommentarer: