måndag, juni 30, 2008

I've got all that I need

Igår var min lyckodag. Jag och Joel sov ut, åkte och handlade min kamera. Shoppade lite kläder på vägen hem och åt. Jag var glad. Kvällen avslutades med fotboll på tv, lite tennis och sen lite fotboll påriktigt. Morgonen idag började bra. Jag sov till 12 och väcktes av Joel som hade gjort frukost till mig. Det var sen det började gå utför. Jag kom hem och skulle tvätta ett berg med kläder. När jag ska stoppa nyckeln i överlåset ser jag att den är lite böjd. Pytte-mini-lite men tillräckligt för att inte få in nyckeln. Jag kutade över till Linda och försökte banka på den med en hammare tills den blev rak. Det fungerade fortfarande inte. Paniken växte. Jag sprang tillbaka och bankade lite till. Gick hem och försökte igen. Det gick inte. Jag gav upp och satte mig i trapphuset, utmattad. Efter ett par minuter fick jag ett ryck och körde mina sista krafter och lirkande. Ett par minuter senare var jag inne. Lättnad.
Sen bytte jag nycklar med reservnycklarna. När jag skulle pilla tillbaka överlåsnyckeln på knippan lyckades jag slita av halva min nagel. Smärta!
Det är inte min dag.

Imorgon åker vill till Strömstad. Det är nice!

Inga kommentarer: