torsdag, augusti 10, 2006

Om ca. 1 vecka börjar Malmöfestivalen. Det är då hela Malmö (ink. alla närliggande förorter samt resten av skåne) bestämmer sig för att ta sig in till stan och svettas bland massa flottig mat och dåliga konserter. Hälften av folket har dessutom tagit på sig en omåttligt populär t-shirt som det står "blond och smart" eller "singel" på. Kanske är dom ute iår? Vad vet jag. Trängseln är olidig, vill man göra någonting annat än att gå på felstivalen i stan är det i stort sett omöjligt.
De stora ? i festivalvimlet är:
  • Varför tar man med sig en barnvagn?
  • Varför tafsar man på folk man inte känner ?
  • Varför sprutar man äckliga snören på folk?

Frågan är om Sara Perssons och min terroraktion mot Malmöfestivalen någonsin kommer att genomföras. Jag kanske borde börja skissa på dräkterna inför uppbrännandet av bananstånden (som Lisa förövrigt är förtjust i men jag är ledsen kompis, någonstans måste man börja).
.
Jag är dock nästan helt övertygad om att jag kommer att beblanda mig med festivalen även iår. Det är oundvikligt.

/J

Inga kommentarer: