måndag, augusti 28, 2006

Det är väl en sisådär 41 veckor kvar till studenten...281 dagar närmare bestämt. Jag kan knappt bärga mig till dess. Studenten, friheten, ingen mer skola (i alla fall för ett år eller så). Dags att ge sig ut i världen och uppleva saker man aldrig får chansen att göra sen. Men vad fan ska jag egentligen göra då? Mitt liv är långt ifrån redo för en sådan omställning. Hur ska jag få pengar? Jag måste fixa ett jobb. Vad ska jag bli? Vart ska jag bo? Herregud, jag är helt oförberedd egentligen. Jag vet att jag har en lägenhet i köpenhamn som jag skulle kunna snika på till november 07, men sen då? Jag är ruskigt sugen på Stockholm faktiskt, stan jag aldrig riktigt fick bli färdig med. London är också ett hett alternativ. Hello beslutsångest. Tur att det är 281 dagar kvar att fundera...
.
Idag hade vi sovmorgon till 11:50, trots det är jag ruskigt trött. Hösten har kommit på riktigt nu. Idag var det ca. 15 grader och stormvindar. Dessutom regnade det, precis som varje dag hela augusti. Skitväder! Vi hade svenska, det var slappt. Diskuterade litteratur från 1800-talet. Victor Hugo, Brontë bla. Vi ska under de närmaste 3 veckorna läsa en antingen romantisk-roman eller realistisk. Jag valde "Svindlande höjder" av Emily Brontë. Mest för att Inger sa att den var bra. Det återstår att se.
Sedan hade vi samhällskunskap. Det enda vi gör i stort sett är att diskutera politik. Jag vet att det är viktigt, men det är inte roligt för det! Jag kopplade bort efter ca. 7 minuter intensivt lyssnande.
.
Kvällen ska gå till att kolla på CSI och bara dega.

Inga kommentarer: