måndag, februari 27, 2006

Tillbaka till verkligheten som det heter. -Idag började skolan igen.
Jag är redan redo för nästa lov faktiskt. Vår fysiklärare tvingade oss att starta stenhårt med mätningar och uträkningar, dessutom skulle vi komma ihåg vad vi lärt oss innan lovet!? Ah, vi var så förvirrade allihopa. Därefter hade vi håltimma eftersom grupp A (Den lite mer omtyckta halvan av klassen från lärararnas synvinkel) skulle ha samma labb. Sofia och jag satte och i biblioteket och tänkte slipa på våra redovisningar av engelskböckerna som skulle vara utlästa till idag. Desverre blev det inte mycket av det. Jag försökte skriva blogg, men då jag skrivit färdigt blev datorn plötsligt svart. Det händer bara mig!
.
Alla tycktes veta att jag hade Grafiskdesign idag utom jag. Jag hade väl förträngt det eftersom den lektionen håller på till 17:50. Idag skulle vi skriva klart våra reklamtexter och sedan ta bilder till texten som vi ska fixa och trixa med nästa vecka. Rätt roligt ämne faktiskt. Stor skillnad från de andra jag har, vilket är skönt som omväxling.
.
Igår tog Sverige OS guld. Mamma var hysterisk under hela matchen "MEN skjut då, SKJUT!" Då jag hotade med att gå upp och titta i mitt rum så lovade hon att bli lugn men 5 minuter senare var hon uppe och skrek igen. Jag, å andra sidan, var lugn, iskall. Det var bara sista minuten som till och med blev lite för mycket för mig och paniken kom krypandes. Trots det så blev det bra, vad annars liksom. Klart Sverige tar OS-guld i ishockey!
.
Under lovet skulle man tydligen räknat ikapp om man var efter i matten. Det hade inte jag gjort. Nu är jag ca. 15 sidor efter. Det blir till att sätta musik i öronen och räkna-satan imorgon på lektionen.
.
Ciao!

Inga kommentarer: