onsdag, februari 01, 2006

Okej, jag vet inte riktigt hur jag ska börja. Kan väl hoppa in rakt på sak. Lisa och jag befann oss i omklädningsrummet efter gympan. Sofia var också kvar. Lisa säger "Jenny, det var längesen vi hade allsång." Så vi kör på. Lejonkungen here we go;
Lisa kör basen med "awemmawe" och jag kör "mitt i djungeln den stora djungeln där sover lejonen...." Samtidigt har Malins klass samling nere i gympasalen och eftersom ventilationen går ut där hörs allting perfekt. Det är TYVÄRR ingenting vi tänker på. Det kan tilläggas att Lisa står och sjunger nästan ner i ventilationen. Jag klämmer i lite extra på "AHHHWIIIIIE AHHWIAWIAWEMMAWEEEEE!!!" Därefter frågar vi Sofia om hon vill höra Lisas och min Duett från Moulin Rouge. Självklart ville Sofia det, liksom vem vill inte det?
Så Lisa och jag börjar försiktigt..."All you need is love" "A girl has got to eat" "All you need is love" "Or she'll end up on the street" "All you need is LOOOOOVE!" "Love is just a game..."
Lisa sjunger med den mörkaste rösten hon kan och jag med den ljusaste. Det lät faktiskt precis som i filmen. (Typ)
Såklart blev volymen högre och högre. Lisa greppar dessutom dörrstoppet och använder som mikrofon. När Lisa når en av de högsta tonerna ('CAUSE HERE I GO, OOOOOOOO GOOOOOOOOOOOO!!!!" hör man Orvar, som har upprop med Malins klass, därnerifrån:
"JEEENNY, TYYYYST!!!!!"
Jag svarar försiktigt:
"Det var Lisa."
.
Efter att ha pratat med Malin i matsalen senare berättade hon att hela klass N2C hade hört vår sång och att Orvar hade sagt:
"Det är Jenny, den sångfågeln..."
Sen hade Orvar mitt i "AWEMMAWEPP:andet" Tydligen ropat åt oss att vara tysta men det hade vi ju inte hört(?) utan kört vidare...
Det bästa måste ändå vara pausen mellan de båda låtarna, den varade i säkert 3 minuter, då måste Orvar ha trott att vi äntligen slutat. Men tji fick han. Vi laddade om för ett ännu starkare nummer! Synd bara att vi inte nådde den bästa delen i den sista låten. Får ta det nästa vecka!

1 kommentar:

Martin sa...

Du blev ägd helt enkelt. :)