onsdag, februari 15, 2006

Imorgon har vi kemiprov, jag har nog tryckt in allt nu. 1 h's intensiv-intryckande är effektivt. Det där om att man inte kan lära sig någonting kvällen innan är ren bullshit. (om man får uttrycka sig så.) Sen kan jag hålla med om att det kanske inte blir någon bestående kunskap men det är trots allt bara under provet man måste kunna det utantill. I verkliga livet har man faktiskt tillåtelse att slå upp saker eller fråga folk om hjälp. Men det var iallafall tur att det inte var så ofantligt mycket.
.
Idag var det OS som gällde. Det märktes i skolan. Hela grabbraden skrek "JAAAAA!" rakt ut på fysiken och fick halva klassen att hoppa högt av rädsla. Thomas sa; "Ja, ni är då inte odiskreta direkt." Dessutom visades det på alla tv-appatater runt om i skolan. Utanför aulan friserade jag och Lisa, Fredriks hår och kikade på hockeyn.
.
Jag kan tycka att curling känns onödigt, jag ser inget som helst nöje i att titta på det faktiskt. Igår (eller om det var i förrgår?) Kom jag ner när mamma satt och kollade på nyheterna;
"Åh, Jenny. Titta nu här på curlingen, det var så spännande!"
Spännande, Vafan? Dom slänger en sten-grej och sopar som fan.
Dopingtestas curlingspelare ens? Varför skulle dom dopa sig. För att få bättre sopmuskler möjligtvis.
Äh, vi släpper curlingen.
.
Ikväll är det OC.
Det är något speciellt med OC som gör att jag sitter som klistrad framför tvn och kan inte koncentrera mig på någonting annat. Även om serien ibland kan spåra ur någonting så fruktansvärt så måste man ändå se nästa avsnitt. Ett stort plus i kanten är ju såklart att Seth är med!
.
Tyvärr måste jag göra alla som hade hoppats på en "favorit-i-repris" på gympan idag besvikna genom att säga att Lisa och jag bangade sången. Lisa kände sig lite krasslig i halsen och jag kände inte för att sjunga solo.
.
Nu ska jag återgå till att rita upp "det organiska stamträdet".
/J

Inga kommentarer: