lördag, december 31, 2011

Those days are gone

Efter deppinlägget nedan känner jag att saker behöver förnyas inför det nya året. Det ska bli ett bra år, ett fint år med roligheter. Det måste bli det.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag bestämde mig för att bli spontanare framåt hösten och träffade folk jag aldrig annars skulle träffat.

Har du några nyårslöften?
Inte direkt, jag brukar bara bryta dem första veckan och sedan bli besviken på mig själv för att jag inte kunde hålla dem. Men en tanke är väl att lära mig acceptera saker och glömma och gå vidare.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
 Ja, och jag själv blev moster. Fina fina Emma.

Vilka länder besökte du?
 Grekland ett antal gånger, Danmark och Turkiet.

Vad önskar du att du gjort mindre?Ältat och saknat.

Bästa minnet från 2011?
Jag har många fina minnen från 2011, 12-slaget på nyår förra året betydde mycket för mig, jag tänkte att nu hade det kommit en ny chans. Min födelsedagsfest var också riktigt rolig och jag hade alla på plats. En helg i april har en fin plats i mitt hjärta, inte för att den innehöll nåt speciellt, snarare tvärt om men den var så bra i en tid som annars var svår.

Bästa köpet?
Min älskade dator. Utan tvekan.

Vad spenderade du mest pengar på?
I enskilt köp, min dator, men annars troligen mat och hyra.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Många saker har gjort mig riktigt glad, att skolan gått så bra under året. Jag har kommit närmare underbara människor och praktikplatsen var som en skänk från ovan.

Gjorde någonting dig riktigt ledsen?
Att inse att ett uppbrott var oundvikligt gjorde mig ledsnare än någonting annat. Jag kan fortfarande vara ledsen över att det inte kunde bli som tänkt.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Överlag var jag ledsnare som människa men nästa år förändras mitt liv ganska dramatiskt och jag hoppas att det kan medföra att jag får en chans att gå vidare.

Favoritprogram på TV 2011?
The Walking Dead.

Är det något du saknade 2011 som du vill ha år 2012?
Framtidsutsikter och stora drömmar.

Vad ser du mest framemot med år 2012?Praktiken och komma ut på arbetsmarknaden. Att träffa nytt folk och inte veta vart livet kan ta mig.

Inga kommentarer: